Фразочка тижня

32. "В теорії немає різниці між теорією і практикою. А на практиці - є!", з книжки Джека Кенфілда (08.06.2012).

Всі фразочки

Так… радіо

Слухать радіо (Русский Рок онлайн)
Проект 365 (Мої 365)
13
Лис

Проект «[в] СЕЛІ.com» [+ стратегії]

Главная » Мії Діла » Проект «[в] СЕЛІ.com» [+ стратегії]

[в]СЕЛІ (vseli.com)

Система сайтів:

Бровари і Броварський район

Проект [в] СЕЛІ – це вже діючий проект. Живий. Але дуже молодий. Тільки-но почав ставати на ноги. Все ж, навіть в цьому випадку, потрібно слідувати плану відповідей на запитання, щоб побачити стан на сьогоднішній день, перспективи росту і вектори напрямків в яких можливий рух.

Приміточка. Щоб все було по науці і розкладено по поличкам, існує «проста» методика при проектуванні і розробці будь-якого веб-проекту. Напочатку потрібно відповісти на низку питань. Визначитись, обмалювати риси і трішки уявити свій майбутній проект. За моїми прикладами, можна, дуже легко, працювати і планувати інші проекти. Просто слідувати всім цим пунктам.

— 

-----------------------------------------------

Так, я наводжу тут всі свої проекти: Натур-Продукт (інтернет-магазин всього натурального: натуральні продукти з власних господарств, речі ручної роботи, екологічні товари), Я – Автомеханік (інтернет-газета для автосервісу), Я – Андрій Марченко (мій сайт-щоденник, блоґ-сповідальня), ЛТУ (сайт Ліги танцю України), {в}СЕЛІ (система сайтів: Бровари і Броварський район), Wed Invite (Майстерня інтернет-технологій). ВСЕ! J

Ні, не все. Ще я, доволі серйозно веду сайти групи компаній Автомеханіка. Про це теж буде.

-----------------------------------------------

Ну, й час від часу, коли більше, коли менше, виконую замовлення по розробці сайтів різних компаній, фірм, людей. Тут же розробка макетів реклами для поліграфії і інтернету. Організація контекстної реклами і розкрутки.

-----------------------------------------------

В кожній такій статті я навожу однакову схему стратегічного плану кожного окремого проекту.

 

ДЛЯ ЧОГО ЦЕ ТОБІ ПОТРІБНО?

Перше дуже важливе запитання, від якого залежить все. Все-все. Життя майбутнього проекту. Чи буде його власник над ним працювати. Потрібно визначити:

Для чого мені це треба?

а) Хочу залишити по собі отаку от «духовну» і культурну спадщину, зберегти залишки культури і пам’яті сіл Броварів і Броварського району.

б) Це щось більше. Більше за просто якийсь сайт іншої теми. А на відміну від цих сервісів «узнай тайну своей хвамилии», тут все буде у вільному доступі, душевно.

в) Це дасть можливість краще дізнатись про свій край, зацікавити інших, об’єднати навколо теми зацікавлених людей. Об’єднуючись створювати і творити, зберігаючи і вирощуючи.

От для чого мені це треба.

 

10 ЗАДАЧ

Далі потрібно навести список 10-ти проблем (задач) людей, котрі буде допомагати вирішувати сайт. Тому що, тільки в тому випадку якщо ми допомагаємо людям, тоді ми можемо бути їм цікавими. Хоч у чомусь.

Як кажуть ті, хто заробляє через сайти і блоґи: «Допоможемо людям розібратись з їх задачами, вдасться задовольняти їх потреби (першочергове завдання сайту), отримаємо грошову винагороду (другорядне завдання)». Тут необхідно також згадати всім відому піраміду Маслоу.

Так от, по ній, найбільше грошей на верхівці, там де не масове охоплення аудиторії «водою і хлібом», а потреба людини в самовираженні, причасності до чогось великого, грандіозного, творчого, самовиражовувального))). І хоча ця група найменш чисельна, але вона й найбільш цікава. Там де люди готові ставати прибічниками ідеї і поширювати неї, тому що це й їхня ідея.

 

Так от, на сайті [в] СЕЛІ я, звісно ж, в першу чергу, задовольняю свою цю потребу зробити щось більше за просто проіснувати в цьому житті, зробити щось грандіозне, як на мене. Буду популяризувати ідею збереження традицій, пам’яті, цінностей і особливостей нашого краю. Думаю, знайдеться чимало прибічників і прихильників таких ідей…

Отже, 10 задач, проблем, потреб, котрі буде допомагати вирішувати (задовольтяти) цей сайт:

  1. Мало (недостатньо або взагалі не-) знайомі з історією села, свого краю або краю де народились їх батьки, дідусі і бабусі
  2. Більше знати про свій край, сусідні села
  3. Бути в курсі того, що відбувається [в] СЕЛІ
  4. Можливість подати оголошення
  5. Влада, організації, установи, фірми, бази відпочинку, рибалка (список) [в] СЕЛІ
  6. Детальні фото (3Д-фото, панорами) місць, схеми проїзду
  7. Можливість зберегти старі альбоми для нащадків
  8. Дізнатись історію походження свого прізвища (без оплати смс-ками, просто і відкрито)
  9. У кожного села свій повноцінний, повнофункціональний, сучасний сайт

  10. Об’єднання з сусідами і людьми через соц.мережі

От, визначились, нехай, 10 причин того, що цей проект може бути цікавий не тільки мені особисто, а й людям, що також є дуже сильним мотивом у творчості й роботі. Тому як, у всіх нас є потреба давати і відчувати що це віддавання було потрібне.

Скільки б не писали про безумовну любов і її принципи,... якщо ми говоримо про публічну діяльність для когось, в будь-якому разі, дуже важливим є отримання зворотного зв’язку, діалогу, дискусії, допомоги, сумісної творчості, залучення і причетності. Для відчуття, що тебе розуміють і підтримують вже сьогодні. Що ти – не сам. Тоді хочеться й надалі створювати й допомагати.

Доречі, приєднуйтесь до груп і сторінок в соціальних мережах (для проекту [в]СЕЛІ, це тут – У Вконтакті і тут – на Фейсбук) і, дуже прошу, коментуйте й розповсюджуйте ідею, підписуйтесь, тисніть «мені подобається». Допомагайте, якщо ви не байдужі. ))

 

МІСІЯ, НІША, ПЛАН

Далі, діючи по системі, потрібно виконати наступне завдання. Визначити три важливих постулати майбутнього (а в моєму випадку, вже існуючого) проекту.

Це:

Місія сайту

[в]СЕЛІ. Збереження залишків і відомостей про рідний край, поки вони зовсім не щезли (старі альбоми, перекази, історії), а також опис сьогодення (фото, 3Д-панормами, відео, аудіо). Підвищення рівня самоусвідомлення зв’язку людини з її Батьківщиною.

А також, місія цього сайту для мене особисто – втілення Місії мого життя.

 

Ніша, тема сайту

Українське село

 

Приміточка. Якщо розглядувати можливість заробітку, то потрібно щоб проект був на перетині трьох площин і задовольняв їх умовам. Це: 1 – те, що подобається робити автору проекту; 2 – те, що потрібно людям, ринку; 3 – те, де є гроші. Якщо в перших двох пунктах (площинах) я впевнений, то третій (тя) (про гроші) підпадає під великий сумнів. Реальним в цьому напрямку виглядає знаходження підтримки і фінансування у державних установах або меценатів, готових підтримувати фінансово масштабну роботу по проекту. Чесно кажучи, я би з задоволенням з усіх своїх проектів займався б тільки цим. Бо він важливий і глибокий.

План розвитку (коротко):

  1. Заповнення основного сайту [в]СЕЛІ – основи порталу
  2. Заповнення окремого субдомену (сайту) села Рожівка (+ окреме інтро) як основного прикладу. Тобто показати ідеальний варіант вигляду і роботи сайту окремого села, щоб зацікавити
  3. Заповнення односторінкових сайтів-інтро на субдоменах типу «nazvasela.vseli.com»
  4. Розкрутка в соцмережах (Фейсбук і вконтакті)
  5. Створення презентації (для пошуку партнерів, спонсорів)
  6. Зустрічі і домовленості з владою району. Перемови про участь…
  7. Розширення, зацікавлення і залучення до справи адміністраторів інших сіл
  8. Сюжети з мото- чи вело-експедицій по селам Броварського району (відео, фото, …)
  9. Розділ «Організації, установи» (+ реклама). Отут можуть бути і 3Д фото (панорамні віртуальні тури) баз відпочинку, ставків, залів, котеджних місць і тд
  10. Розвиток (обмін ідеями, партнерство з іншими ресурсами близькими за тематикою. Поширення ідей серед їх аудиторії, розширення)

Це такий нескладний план розвитку, якщо коротко.

 

БЛИЗЬКІ ТЕМИ

Наступне завдання – визначити 3 теми близькі до теми сайту. Для чого? Для того, щоб знаходити свою аудиторію серед сайтів суміжних тематик (п.10 трішки вище), а також, для можливого розширення в разі потреби тем самого сайту.

Отже, 3 теми, близькі до теми сайту:

  1. Українська культура і звичаї
  2. Українська музика, література, фестивалі
  3. Етнічні дослідження

Це такі 3 теми, близькі до теми сайту. Хоча них набагато більше.

 

СТРАТЕГІЯ РОЗВИТКУ САЙТУ

Далі, щоб вже остаточно визначитись зі стратегією розвитку сайту необхідно дати відповіді на ще 6 запитань (а що, мо ви думали, що все так легко – взяв захотів і воно саме з’явилось:)).

7 запитань по стратегії розвитку проекту:

1. Що це буде за сайт?

Це буде ціла система сайтів [в]СЕЛІ. Сайти сіл Броварського району де минувшина буде тісно пов’язана із сьогоденням. Схема така:


2. Яка там буде інформація?

Історія сіл, особливості, традиції, довідкова інформація, навіть погода і географічні координати, довідник організацій і установ, дошка оголошень. Фото, відео альбоми, 3Д-панорами. Новини з сіл, старі альбоми. Аудіо і відео репортажі.

3. Яку проблему буде вирішувати ця інформація, яку потребу задовольняти?

Проблему розмивання культури (субкультури) українського села. Села змінюються, «розмиваються», стають бездушними. Сайт [в]СЕЛІспроба залишити і продовжити життя ідей, особливостей культури і буденності кожного окремого села і українського села взагалі.

4. В якому вигляді і яким чином це буде реалізовуватись?

П.2. В відео експедиціях (на мото-вело). В якусь з весняно-літньо-осінніх п’ятниць зібрав речі (палатка, фото, штатив, чайник, зелений чай), завантажив в кофри і поїхав до якогось села. Розбив палатку, розповів в камеру про село, зварив супа. Наступний день походив з фотиком по селу, околицях, наробив 3Д-панорам і відео, поспілкувався.

Далі – обробка і оформлення на сайті. Круто? Зараз текст не дуже цікавить. Цінністю будуть живість і яскравість сайту завдяки максимальному використанню інтернет-технологій.)))

5. Ціна послуг. Можливості отримання доходу.

Не беру до уваги копійчасті методи розміщення контекстної реклами, банерів, продажу ссилок. Це не те, на що можна серйозно розраховувати. По статистиці і власному досвіду, щоб заробити на контексті, наприклад, Гугл — 100-200 Євро за рік (не за місяць) потрібно мати 2000 нових відвідувачів на сайті щодня (не щомісяця).

Відносно проекту [в]СЕЛІ — можна тільки мріяти))) про те, що якби районна рада чи якась адміністрація, чи якісь інші владні структури, пов’язані з цим підтримали ідею [в]СЕЛІ, то по кожному селу можна було б по самим скромним зазіханням запросити по 1000—1500 грн за ведення сайту одного села. Це невеликі гроші як для окремої адміністративної і навіть географічної одиниці. А сюди входило б — поновлення новин, додавання фото, альбомів і тд. Десь по три-чотири нових статті за місяць для окремого сайту кожного села. А сіл – більше 10-ти (більше 24-х значиться). Звичайно ж, коли будуть розвиватись проекти, тоді й доходи від, так званих пасивних джерел (ті самі контексти, банери, ссилки) будуть ставати все значнішими... Одне тягне інше...

Тоді є хоч якийсь сенс розвивати і вкладуватись в розвиток сайтів інших сіл району, окрім моєї улюбленої Рожівки, чий сайт я й так буду розвивати.

Тобто, як висновок, більш-менш цікаві доходи з розвитку проекту [в]СЕЛІ можливі тільки при залученні в процес якогось «депутата» чи мецената. Але без їхньої реклами і пропаганди на сайті. Де їх таких візьмеш? А поки що, фігачим й так. Тому що, мені без цього жити не цікаво. Хоча, можливо, знайдеться людина з потребами верхнього сектору піраміди Маслоу й серед можновладців. Може й там є нормальні, живі люди…

6. Які продукти (послуги) буде пропонувати автор, координатор проекту?

Зв’язок [в]СЕЛІ з іншим моїм проектом-експериментом – «Натур-Продукт». А на ньому вже й продукти, речі, виробники, майстри й майстрині з каталогом продуктів і правилами розміщення своїх товарів в каталогу (платне і безоплатне розміщення).

7. Скільки автор проекту готовий йди до своєї мети? Що може зупинити, що може надихнути йти далі?

Саме в сайт [в]СЕЛІ я вже протягом довгого часу вкладаю свою душу (не побоюсь застосувати це формулювання), дорогоцінний час мого життя, і, врешті-решт, свої чесно зароблені в інших проектах гроші.

Ідея цього проекту в мене виникла зо три роки тому. Чи, здається, більше ніж три… Вже й не пам’ятаю.

Спочатку як сайт Рожівки. Я завів свій Живий Журнал і там збирав всілякі Рожівські приказки, прислів’я, всяке таке. І потихеньку все малював образ майбутнього сайту.

Скільки ж було варіантів... Це не можливо уявити. Замовляв професійне підмальовування лого по моїм ескізам, вироблення флешів для заставок на сайт, складне програмування і розробку... Загалом, більше трьох років, багато безсонних ночей, переживань і не менше ніж 1800 у.є. (це правда, навіть більше) — за те, що зараз є. Бо – це моє. :)

Вже є основа, вже все є. Так скільки я готовий йти до своєї мети? А яка в мене мета, щодо цього проекту? Проста. Зробити потужний портал маленького українського села Рожівка і показати своїм прикладом, скільки душі вміщається в, здавалось би, крихітному географічному, природному і культурному просторі. Що ми – ніхто без свого коріння, без розуміння своїх особливостей і поваги до свого краю.

Моя мета здійсниться, коли я заповню повністю:

  •  історію,
  • оживлю сайт 3Д-шками,
  • відяшками,
  • аудюшками,
  • зберу й оформлю на сайті історію всіх рожівських прізвищ,
  • зберу й переведу в цифровий вигляд усі старі альбоми, що ще залишились по хатах,
  • приверну увагу влади й суспільства до цього явища – грамотного сайту села, куди можна гармонійно й красиво «перелити» історії, звичаї, пам’ять що в цей час, ось прямо зараз вже «витікає» крізь «пальці нашого часу», що ми не можемо втримати.

 

Отака моя мета. Так скільки я готовий йти? В цьому проекті – готовий йти, поки не зроблю.

Що може зупинити? Нічого. Хіба шо, смерть. Але я, єслі шо, знову перероджусь в якомусь впертому українському хлопчику, щоб довести свою місію…

Що може надихнути? Підтримка як влади та спонсорів, так і просто зацікавленість і підтримка суспільства, друзів, сім’ї, небайдужих людей. Схвальні відгуки, щось приємне.

 

Отака розгорнута моя відповідь на останнє питання по стратегії розвитку проекту.

 

50 (100) МАЙБУТНІХ ПУБЛІКАЦІЙ

Слідуючи методиці, далі потрібно виписати 50-т (а краще 100) назв майбутніх публікацій на сайті

Отож, 50-100 майбутніх публікацій сайту [в] СЕЛІ:

  1. 1-25блок публікацій про села Броварського району (просто переписана з доступних джерел і гарно складена історія, інформація). Потім вже її доповнення. Як раз 25 сіл (далі можна і присілки додавати, але для початку цього вистачить з головою).
  2. 25-50родові прізвища по Броварському району. Я впевнений, що ця інформація має бути доступною, а не так як зараз – через смс платно. Буду досліджувати і відкрито викладувати. Тільки рожівських прізвищ – більше 10-ка (Строй, Шеверун, Климась, Омеля, Марченко, Яшник, Шитий, Конончук, ...).
  3. 50-75Альбоми сіл. Дайте мені літо 2012 і я зроблю класнючі фото всіх сіл Броварського району, нароблю 3Д-панорам і віртуальних турів. Буде дуже круто. Обіцяю.
  4. 75-100 – Як мінімум 25 організацій і установ. Навіть для Рожівки них вже по самому мінімуму – 5 (сільська рада, дитячий садок, рибальський хутір, кафе «Водограй», «Інделіка»)
  5. 100-і даліСтарі альбоми. 

А також, можна давати анонси і освітлювати події – дні сіл, іванакупала, нові роки, концерти, фестивалі, ярмарки. Можна брати аудіоінтервью у бабусь, дудусів, у цікавих людей. Багато чого можна

 

СЕМАНТИЧНЕ ЯДРО САЙТУ

За цим, потрібно визначитись з семантикою сайту (визначити семантичне ядро).

Для того, щоб знати, як люди шукають інформацію,котра є в твоєму проекті. Для того, щоб в текстах знати на які слова ставити виділення, які слова вживати. Щоб підніматись в рейтингах пошуковиків по правильним популярним словам.

Це данність діяльності в інтернет. Саме маси вже визначають які слова я маю вживати в будь-якому разі, якщо хочу щоб мене знайшли. Як приклад, мій ще один проект «Я — Автомеханік» (сайт про обладнання для СТО). Яким би правильним би не було формулювання «Стенди для діагностики кутів встановлення керованих коліс», люди набирають «стенди развал-схождения», хоча це не вірне формулювання цього обладнання. І на сайтах вживати потрібно так, як люди шукають, щоб вони тебе таки знайшли. ))) Це потрібно, щоб привести на сайт якомога більше зацікавлених темою людей.

Методика визначення семантичного ядра сайту, насправді, не страшна. Для початку потрібно виписати всі можливі слова, по яким би ти сам шукав інформацію, котра буде розміщатись на твоєму сайті. Просто, «від ліхтаря» ))). Я тобі видається. Ну, наприклад, ось так:

Всі назви 24-х сіл (рожевка, пуховка, рожни, літки, літочки, погреби, димерка, требухов, гоголів) і тд

Броварський район

Бровари

Українське село

Українські традиції

Продаже земли бровар ской район

І тд.

Потім, потрібно скористатись сервісами від яндекса (ВордСтат) і гул (ЕдВордс), а також своєю головою і особливо мозгом (мізки мені не дуже подобається. Якось не по-нашому. Тому саме МОЗГОМ). Це дуже важливо.

Ці сервіси при правильних налаштуваннях покажуть вам скільки можна очікувати людей у себе на сайті при самих райдужних перспективах пошукової оптимізації.

Та ще й вони запропонують інші схожі слова, по котрим шукали цю тему. Всі результати потрібно звести в файл excel (ключовий запит – кількість запитів), прибрати зайве, відформатувати і відсортувати за рейтингом. Поділити це все на три сектори (тут вже вмикаємо мозг), виділити кожен сектор своїм кольором. Найбільш рейтингові – це, так звані, високочастотні запити ВЧ (червоний), менш рейтингові – середньочастотні запити СЧ (синій), мало рейтингові – низькочастотні запити НЧ (сірий).

Приблизно отримується ось така картина:

Тепер в нас є чітке розуміння, на які слова орієнтуватись в текстах. Є теми, є слова, є стратегі, можна рухатись далі.

 

САЙТИ-ЛІДЕРИ

Необхідно визначити сайти-лідери в темі. Вивчити них, підходи, особливості, фішки, способи заробітку, юзабіліті, дизайн, розміщення елементів. Знайти них можна набравши високочастотні запити по темі, що вже досліджені з семантичного ядра.

Відносно проекту [в]СЕЛІ можна виділити такі цікаві сайти-лідери:

 

 

І от після цього тільки йде технічне виконання проекту, його наповнення, розвиток.

Це дизайн, юзабіліті, фішки і… хронометраж по заповненню.

Як це робив (з самого початку) і роблю (що зараз) в рамках проекту [в]СЕЛІ розповім в наступній публікації по темі. Саме цікаве ще попереду.

 

От, наприклад, одна з фішок [в]СЕЛІ – кожен місяць (і навіть частіше) автоматично, без участі адміністраторів змінюється сезон. В залежності від пори року, місяця, погодних умов. Лого в шапці сайту то в тумані, то зі снігом, то з хрущами, то з пташками, то з дощиком. Також музика, фото адміністратора, фраза в дужках, сторінка інтро – все вже налаштоване і постійно змінюється по колу в залежності від пори року. Зараз дороблюю так, щоб ще й текст на головній теж змінювався (гарно для пошуковиків). Як в природі. Сайт — живе і змінюється по циклам в природі. Отака фішка. Про неї і інші фішки детальніше в наступному матеріалі.

 

П.С. Якщо когось зацікавила дана інформація, пишіть. Якщо це прочитав той самий «депутат» з душою або спонсор – пишіть. Якщо подобається ідея і хочете допомогти – розповсюджуйте, коментуйте, допомагайте. Пишіть.

 

Всі способи зв’язку зі мою – на сторінці «Зв`язок зі мною. Буду дуже радий, якщо приєднаєтесь у всіх можливих соц.мережах.

Вєчно Ваш, Андрій Марченко

автор проекту [в]СЕЛІ

Мене ви можете знайти ще й тут! :)

Схожі записи:

Ідеально Карпати Трофі (ІКТ) 2010. Віршовано [+відео+слайд-шоу]
Мої Друзі: кліпчик "Старі Фотографії" [+відео]
Прогноз погоди на 2013-й рік (від Володимира Бойка, за методикою Володимира Лиса)

Тільки для вас! В мене ще дещо є... На ту ж тему:

Мастерская интернет-технологий Wed-Invite

Коментуйте вКонтакті

Вже закрив коментування.

Про автора і цей сайт

Я - Андрій Марченко. А це мій особистий сайт. Це щоденничок одного рожівця - людини, родом з Рожівки, що народилась і живе в селі Рожівка, що на Україні. Я звичайний. Люблю свою землю, маю деякі скромні здібності і купу недоліків. Для чого цей сайт? Тут я збираю, по можливості, різні матеріали, а також веду свої записи-пам`ятки... такий собі літопис життя. Бо-ж, ще Джим Рон казав, що: "Цінним спадком для наших дітей є наші щоденники". Отаке.

----------------

Я - Андрій Марченко

Мене можна знайти ще й тут!

Свіжина …

Інші мої сайти і проекти

  • "Wed-Invite" Майстерня інтернет-технологій. Мій перший реально комерційний сайт.
  • "[в] СЕЛІ" Система сайтів сіл Броварського району
  • "Натур-Продукт" Інтернет-крамниця справжнього, натурального і екологічного.
  • "Сайт села Рожівка" Сайт моєї батьківщини, мого села Рожівка. Входить в систему сайтів [в] СЕЛІ.
  • "Я – Автомеханік" Інтернет-газета для автосервісу
  • Sunny: Wow, this is a great story. I really enjoyed it. Pulled me right in and I co1&8nl#d2u7;t let go. Has it been published anywhere? I like your Tweets, John, and have been noticing them for a while now. I happen to love stories that go beyond our daily lives and have action from other mysterious worlds. All...
  • Андрій Марченко: Дякую за респект і за уважуху дякую. Був поетом колись. І на мотику до Криму колись. Зараз так – все прозаїк да про заєк. )))
  • rum: Cлухай, чуваче! Та ти – Поет! Респект і уважуха!
  • Андрій Марченко: Багато версій місцеві аксакали, сидячи біля магазину, висовують. То, кажуть, можуть бути й свої недоброякісні елементи (є в нас такі підозрілі, не буду називати), або, таки, ті “строітєлі”, що взимку на сухарях сидять перезимовують в журавушці чи прилеглих. Але, коли минулого тижня в...

Контроль

Яндекс.Метрика